Veel werkzaamheden
Op de Havenspoorlijn en de goederenemplacementen vonden veel werkzaamheden plaats door onze aannemers. Er werden wissels vervangen, overwegen aangelegd in calamiteitenwegen, blusleidingen gespoeld en onderhoud uitgevoerd. Ook werd er gewerkt aan de aanleg van de brandblusvoorzieningen en aan de wisselverwarming
Grote buitendienststelling
Om al het werk uit te kunnen voeren, was het noodzakelijk dat er 96 uur geen treinen reden op de hoofdbaan. Dat betekende dat de bedrijfsvoering van vervoerders en verladers stil lag. Jessica van den Bosch, directeur Accountmanagement bij ProRail: “We hebben een gezamenlijk belang om de infra en voorzieningen in het Havengebied weer op orde te krijgen maar zo’n grote buitendienststelling vraagt wel wat van betrokken partijen. Ik ben dan ook blij met hun begrip en medewerking.”
Zo’n grote buitendienststelling vraagt wel wat van betrokken partijen. Ik ben dan ook blij met hun begrip en medewerking.
Hoofdbaan weer in dienst
De hoofdbaan werd woensdagmiddag 8 juni weer in dienst genomen. Helaas zorgden storingen elders in het gebied ervoor dat het opstarten van het goederenvervoer niet helemaal vlekkeloos verliep. Ondertussen ging het werk op delen van de emplacementen verder.
Op Botlek werden bijvoorbeeld in totaal 21 wissels vervangen in het kader van de bovenbouwvernieuwing van werkpakket 2 van het programma Infra op Orde. ProRails projectmanager Ben van Hooijdonk is tevreden: “Na afronding van deze grote buitendienststelling is 90% van het werk dat gepland staat voor dit jaar al behaald. Een mooi resultaat!”
Werkbezoek
Op maandag 6 juni leidde Ben al CEO John Voppen, CFO Mirjam Velthuizen en Jessica van den Bosch rond. Ook Hans-Willem Vroon, directeur Railgood, en Niels Maat, operationeel directeur bij vervoerder Lineas, waren erbij.